Spring køen over hos bageren

Softwarevirksomheden Trifork og Danske Bank har udviklet en Order & Pay-app, hvor kunden bestiller og betaler varerne hjemmefra og slipper for kø ved afhentning. Føtex er frontløber og åbner allerede i dag for download af en bager-app, som gør det muligt at forudbestille brød og kager til afhentning i foreløbig to aarhusianske Føtex-varehuse
mobilpay
MobilePay - foto: Danske Bank

En ny MobilePay-løsning vil gøre livet lettere for danskere, der gerne vil springe køen over, når de henter deres varer. Føtex tyvstarter fra i dag med en ny app, som gør det nemt og hurtigt at købe morgenbrød hos Føtex-bageren.

Den nye bager-app er blevet til i et samarbejde mellem den danske softwarevirksomhed Trifork, Danske Bank og Dansk Supermarked. Det er første skridt mod at udvikle apps, der gør det let for kunder at forudbestille og betale varer via MobilePay.
 
”Mange virksomheder vil gerne gøre det lettere for kunderne at købe og betale uden dikkedarer. Derfor har vi udviklet en Order & Pay-app, som, vi tror, vil blive udbredt til mange andre virksomheder,” siger direktør Peter Rørsgaard fra Trifork, der står for salget af den nye løsning:
 
”Bare tænk på butikker, hvor kunderne kommer igen og igen, og hvor de ofte køber de samme varer. Det kunne f.eks. være fastfood og take-away-restauranter, kaffebarer, bagere - ja måske endda apoteker. Hvem ville ikke ønske, at man bare kunne gå ind i en forretning, vise et nummer, få sine varer og gå igen? Ingen kø, ingen ventetid med betaling. Vi er sikre på, at denne løsning vil vinde frem mange steder.”

Order & Pay-app er win-win for kunder og virksomheder
Hos Danske Bank ser Mark Wraa-Hansen, chef for MobilePay-divisionen, den nye løsning som endnu et bidrag til, at hurtig mobilbetaling integreres i alle former for salg.
 
”Vi har et mål om hele tiden at udvikle løsninger, der gør betalingssituationen endnu nemmere. Og med den nye Order & Pay-app forsimpler vi købsprocessen, så den både bliver nemmere for danskerne og virksomhederne”, siger han.
 
Hos Føtex er den nye bager-app blevet testet i de seneste uger i to aarhusianske varehuse – nemlig Føtex i Viby Centeret og Føtex i Skejby Centeret. Testen er forløbet uden problemer.
Kenneth Nielsen, direktør for e-commerce og digital i Dansk Supermarked er sikker på, at appen bliver en succes, når kunderne opdager, hvor nemt og hurtigt, det er, at bestille, betale og afhente brødet.
 
”Man bestiller sit morgentilbud på appen og angiver, hvor og hvornår, man vil hente varerne. Betalingen foregår via MobilePay, som åbner automatisk. Når man har godkendt beløbet, får man en kvittering, som man blot skal vise, når man henter varerne hos Føtex-bageren. Og så har vi indrettet en hurtig-kø for de kunder, der blot skal hente deres forudbestilte varer,” forklarer Kenneth Nielsen.
 
Bager-appen bliver nu sluppet fri og kan hentes i AppStore og GooglePlay. I første omgang er det dog kun i de to aarhusianske varehuse, det er muligt at bestille og afhente brød via appen.