Danskerne fravælger sms'er

Ifølge nye tal fra Erhvervsstyrelsen vælger de danske forbrugere sociale medier og tjenester, frem for sms
Smartphone brugere - foto: atlantablackstar

Ifølge nye statistiker fra Erhvervsstyrelsen fravælger flere og flere at bruge den gode gamle sms metode. Ny tal viser, at antallet af sms'er er faldet med hele 15 procent alene fra 2012 til 2013.

Årsagen til at flere fravælger at sende sms'er er, fordi de bruger tjenester, som Facebook, SnapChat, WhatsApp, Instagram og andre sociale medier. Via sociale medier kan forbrugerne ikke kun sende tekstbeskeder, men også billeder og videoer, som er blevet meget populært i de sidste par år.

Alene i Danmark er der i 2012 blevet sendt 11.2 milliarder sms'er. Sammenlignet med året der gik, er der blevet sendt færre sms'er, nemlig 9.6 milliarder sms'er.

En anden årsag hvorfor flere forbrugerne vælger sociale medier, frem for sms og mms er, fordi beskederne via sociale medier bliver sendt hurtigere, samtidigt med at de er gratis. Hvis forbrugerne vælger at sende en mms i udlandet, skal forbrugerne betale for det, som er grundet hvorfor forbrugerne vælger sociale medier, frem for sms og mms.

Hvornår har du sidst sendt en sms eller en mms?

kilde: Erhvervsstyrelsen